Vrienden van de Stichting Educatieve Concerten - SEC

Word VRIEND en help ons meezingen voor iedereen betaalbaar te houden

De laatste tijd is er toenemende belangstelling voor het deelnemen aan projectkoren. Het zingen is voor veel mensen van grote waarde. De Stichting Educatieve Concerten (SEC) verheugt zich dat zo veel zangers graag deelnemen aan een scratchdag met een concert in de namiddag, met veelal een professioneel orkest, geschoolde solisten en een organist/pianist. Een aantal vrijwilligers is in 2011 gestart met het zoeken naar subsidie-inkomsten. Belangrijk is dat de deelnameprijs niet verhoogd hoeft te worden, zodat het evenement toegankelijk blijft en ook deelnemers met een kleine beurs van zo’n zangevenement kunnen blijven genieten. De SEC heeft de laatste jaren een prettige samenwerking met de organisatie Sing Along Events opgebouwd, dit vanwege de jarenlang ervaring van deze organisatie met het organiseren van scratchdagen. Helaas worden de prijzen van geschikte locaties voor concerten, onder andere kerken en concertzalen, steeds hoger. Tevens komt het voor dat subsidieverleners - die soms eerder een subsidie hebben verstrekt – geen subsidie meer verstrekken, omdat zij zelf afhankelijk zijn van fluctuerende financiering en geen structurele subsidies meer willen of kunnen geven. Vandaar de vraag van de Stichting Educatieve Concerten om met een kleine bijdrage VRIEND van onze stichting te worden. Als VRIEND helpt u ons het ook voor zangliefhebbers met een klein budget mogelijk te maken te blijven genieten van actieve deelname aan muziekevenementen. Omdat Stichting Educatieve Concerten aangewezen is als culturele ANBI*, zijn bijdragen aan de Stichting fiscaal aftrekbaar.

*ANBI status
Stichting Educatieve Concerten is een officieel geregistreerde en erkende culturele ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling).

Voor particulieren:
Een gift aan een culturele ANBI) mag u binnen bepaalde grenzen voor 125% aftrekken bij uw aangifte inkomstenbelasting. Wanneer u ons met een jaarlijkse gift wilt steunen, kunt u ook een toezegging doen voor een periodieke gift; u mag dan de hele gift zonder drempel aftrekken. Lees meer op de site van de belastingdienst.

Voor bedrijven: Uw bedrijf kan 150% van uw gift van de winst aftrekken. Lees meer op de site van de belastingdienst.

Klik hier voor het volledige aanmeldingsformulier. (PDF).
Heeft u vragen? Mail ons dan! E-mail: bestuur.sec@live.nl.

Hartelijk dank namens alle vrijwillige medewerkers,

vlnr: Nikki Slagter, Ans Verweij en Marius Heijenk