pop sing along 2019

Na een drukbezocht Pop en Musical Sing Along in Theater De Nieuwe Regentes in 2017 vroegen velen om een vervolg, mede omdat de sfeer op de zangdag zo gezellig was. Zaterdag 19 januari (2019) was het zover. Deze keer werd duidelijk gekozen voor een programma vol met popmuziek.

Door de samenstelling van het programma beoogde de Stichting haar doelgroep te vergroten: niet alleen ‘klassieke’ musicalzangers maar ook zangers uit het lichtere popgenre.

Wederom waren er ruim 200 aanmeldingen. Al vroeg in de ochtend kwamen diverse gezellige groepjes binnen. Met een kop koffie of thee ging men zich al voorbereiden op een intensieve zangdag.De grote schuinoplopende zaal van Theater De Nieuwe Regentes is bijzonder geschikt voor zo’n zangdag. De deelnemende zangers en zangeressen namen plaats op de plaatsen waar – normaal gesproken – het publiek zit: de fijne stoelen werden zeer gewaardeerd. Ook werd er een aangepast muziekboek gebruikt voor deze dag.

Dirigent Martin van der Brugge werd al meteen herkend en ook het Spectaculair Combo bestaande uit Jan de Peffer (piano), Rens Aartsma (gitaar), Paul van Tongeren (drums) en Daniel Verburg (basgitaar). Het Combo was de hele dag actief met muzikale ondersteuning van de popsongs.

Na het inzingen kwamen de solisten erbij: de voor velen overbekende en altijd vrolijke mezzosopraan Evelyn Kallansee en de welbespraakte tenor Robbert Besselaar.

Met veel humor en ook soms een traan bij een droevig lied, was vooral de uitleg van Robbert over de veelal moeilijke muzieknummers en de geschiedenis van het ontstaan van deze songs bijzonder boeiend. Het was goed merkbaar heel veel koorleden thuis al met de oefen-cd’s gewerkt hadden. Daarom kon op de repetitie gewerkt worden aan details wat een prachtig eindresultaat opleverde. Vooral bij de Bohemina Rhapsody waren de solisten zo onder de indruk van het koor dat zij met bewondering luisterden naar de moeilijke passages. De zangers kregen dan ook een groot compliment voor de uitvoering!

De zangers, en later ook de luisteraars, genoten intens van befaamde nummers als Bohemian Rhapsody, Tears in Heaven, Imagine en tot slot het deinende Viva la Vida.

Aan het eind van de middag werd ruim een uur lang een vlot, vloeiend en goed opgezet concert gegeven. In het theater waren voor deze gelegenheid de ‘stoelen’ gewisseld: de zangers bleven in de zaal zitten en de luisteraars zaten op het podium waar door de medewerkers van De Nieuwe Regentes veel comfortabele ‘luisterstoelen’ waren geplaatst. Dit – ter illustratie – van de prettige samenwerking met (veelal vrijwillige) medewerkers van dit leuke en sympathieke oude ‘zwembadtheater’ in Den Haag.

Theater De Nieuwe Regentes
Website Cultuurschakel
it evenement werd mede mogelijk gemaakt door Cultuurschakel