Meesterlijke Oratoria 2017

Op een stralende Tweede Pinksterdag werden de deelnemers hartelijk ontvangen in de Dominicuskerk. De koffie stond klaar, het orkest installeerde zich en de dirigent zorgde voor een optimale opstelling van de zangers. Met op de achtergrond het prachtige altaar van de Dominicuskerk werd er vanaf 10:00 hard gewerkt om alle zangpartijen te oefenen en te repeteren.Met aandacht van de dirigent voor uitspraak, stemtechniek, houding kwam het koor steeds meer op dreef en werd het programma in een strak tijdschema doorgenomen. Ook het samenspel met orgel/piano van Gerrie Meijers en het Haydn strijkorkest ging steeds beter zodat aan het einde van de middag iedereen klaar was voor de uitvoering met publiek.In de pauze voor het concert was het gezellig; zangers ontmoetten familieleden en vrienden die nieuwsgierig waren geworden naar het eindresultaat na al het (voor)oefenen. Liefhebbers van oratoria druppelden binnen en zochten een mooi plekje in de kerk om te luisteren naar het concert.Het koor zong uit volle borst, het orkest en organiste/pianiste zorgden voor een perfecte begeleiding; iedereen die aanwezig was, luisterde geboeid naar de enthousiaste en inspirerende solo’s van de professionele bariton. Dit alles onder de bezielende leiding van de dirigent. Het was een geslaagde dag met een prachtig concert als afsluiting. De medewerkers en vrijwilligers kregen na afloop vele complimenten voor de vlekkeloze organisatie. Moe maar tevreden ging iedereen weer naar huis.

Dirigent:Martin van de Brugge

Solist:Bas van Kuijlenburg