Tears in Heaven 2017

Na een eerder succesvol scratch concert (juni 2013 Theater aan het Spui) wilde de stichting opnieuw Den Haag promoten als scratchstad. Met de keuze van een musical en pop programma, kozen wij bewust voor andere muziekstukken waaronder naast musicals ook popmuziek op het repertoire stond. Door de samenstelling van het programma beoogde de stichting haar doelgroep te vergroten: niet alleen klassieke zangers maar ook zangers uit een lichter genre.

Met ruim 200 aanmeldingen is onze opzet geslaagd. Naast individuele en inschrijven als tweetal, waren er ook opvallend veel groepsinschrijvingen. De grote zaal van het gezellige De Nieuwe Regentestheater vulde zich met vrolijke en enthousiaste zangers om zich toegewijd te storten op de repetities alvorens een concert te geven voor de toegestroomde luisteraars.

De solisten die hun medewerking hebben verleend, waren Anita van der Zon (sopraan), Paulien van Eden (sopraan) en Robbert Besselaar (tenor). Het begeleidingscombo was het Spectacular Musical Combo met de muzikanten:
Jan de Peffer (piano), Rens Aartsma (gitaar), Paul van Tongeren (drums) en Daniel Verburg (basgitaar).
Als introductie voor de volgende song, gaf Robbert uitleg en achtergrondinformatie. Hij deed dit zeer professioneel en allen luisterden geboeid.
Het hele evenement stond onder leiding van Martin van der Brugge. Met zijn bijna twintigjarige ervaring bij de Leidse Scratchdagen leidde hij deze dag op een professionele, enthousiaste en humorvolle wijze.

De scratch is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Cultuurschakel Den Haag.