Zangweekend – 27 en 28 augustus 2016 - Landgoed Ehzerwold in Almen (Gelderland)

Een weekend met muziek, comfort en natuur. Een weekend bood meer mogelijkheden om kennis te maken met andere koorzangers
omdat – naast zang – samen werd gegeten
en er een aanvullend programma werd aangeboden (wandelen, fietsen). Het weekend werkte toe naar een openbaar toegankelijk concert in de historische dorpskerk van Almen; alle beschikbare plaatsen waren bezet en het publiek heeft genoten van de uitvoering. Het programma bestond uit delen van de
beroemdste meesterwerken uit de oratoriumtraditie: o.a. Händel, Haydn Mendelssohn en Jenkins ondersteund door het Haydn begeleidingsensemble en Bas Kuijlenburg als solist. Alle onder leiding van dirigent Martin van der Brugge.

Hoewel de organisatie in handen was van Sing Along Events, hebben vrijwilligers van de SEC het evenement ondersteund (zowel vooraf als tijdens het weekend) met praktische zaken zoals ontvangst van deelnemers, verzorging en begeleiding van het partnerprogramma en service aan de professionals zoals dirigent en musici.