Zing mee met Faure 2016

ZATERDAG 4 JUNI 2016 | MUZIEKGEBOUW FRITS PHILIPS | EINDHOVEN |

Maurice Ravel (1875 - 1937)
Pavane pour une infante défunte
Gabriel Fauré (1845 - 1924)
Cantique de Jean Racine, opus 11
Après un rêve (Op. 7, No.1) (Arrangement Niek van der Meij)
Les Berceaux (Op 23 No. 1) (met pianobegeleiding)
Requiem (opus 48)
Sopraan: Kaiyi Min
Bariton: Bora Balci
Piano/orgel: Niek van der Meij
Orkest: UvA-Orkest J.Pzn Sweelinck
Musicoloog: Bart de Graaf
Dirigent: Martin van der Brugge

Het concert werd mede mogelijk gemaakt door:

Het concert werd voorafgegaan door een muzikale inleiding. Bij elk uit te voeren werk gaf musicoloog Bart de Graaf een uitgebreide uitleg over het muziekwerk, inclusief muziekfragmenten. Hij bleef het publiek en uiteraard het koor voortdurend boeien. Het bleek dat er veel meer in de muziek verwerkt is dan op het eerste gehoor te beluisteren valt.

De van oorsprong Taiwanese sopraan Kayi Min betoverde het publiek met haar heldere en milde stem. Haar vertolking van het lied 'Après un rêve', over een meisje dat droomt van een romantische vlucht met haar verloofde, klonk soepel en gracieus.
Met ingetogen, prachtig breekbare muzikale lijnen vertolkte de Turkse bariton Bora Balci het lied 'Les Berceaux' van Fauré.

Het hoofdwerk van de avond was het Requiem van Fauré.
Het Sweelinckorkest vormde een perfecte ondersteuning voor het koor en de solisten. Fijn om zoveel jonge enthousiaste orkestleden op het podium te zien. Het scratchkoor zong het Requiem sfeervol, intiem en met veel gevoel voor smaak.
Bent u benieuwd hoe het klonk?
Klik hier voor de live uitvoering van het Requiem van 4 juni j.l.